מערכת תמונות יהודיות  כו אדר א, תשפב27/02/2022


הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) אישרה מענק חירום בסך 3 מיליון דולר לתמיכה ביהודי אוקראינה

הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) אישרה מענק חירום בסך 3 מיליון דולר לתמיכה בקהילה היהודית באוקראינה. המענק יועבר
לארגונים שונים, בראשם הג׳וינט והסוכנות היהודית, כדי להבטיח את שלומם ורווחתם של כ-200,000 יהודים החיים כיום באוקראינה.

בפדרציה הוחלט כי מענק החירום הנ״ל יופנה למטרות הבאות: מתן סיוע הומניטרי קריטי - כולל משלוחי מזון, תרופות, אמצעי חימום לחורף וסיוע חירום; חיזוק אבטחת מוסדות יהודיים בערים חרקוב, אודסה, דנייפרו, קייב, זאפוריז'יה ולבוב; שינוע רשת של מאות מתנדבים פעילים לצורך מתן סיוע ליהודים בכל חלקי אוקראינה; מתן מענה לצרכים לא צפויים, לרבות תושבים שנאלצו להתפנות מביתם; הכשרת יחידות רפואיות ניידות שיכולות להגיע עד הבית; והעמקת התיאום עם ארגונים יהודיים ושותפים אחרים באוקראינה כדי להבטיח מענה חירום מתואם.

״הלב נמחץ והעיניים דומעות לאור התמונות הקשות המגיעות מאוקראינה וחושפות טרגדיה לאומית ואסון הומניטרי קשה של מיליוני בני אדם חפים מפשע שנקלעו למצוקה ולסכנה״, מסר איציק שמולי, מנכ״ל הסניף הישראלי של הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). ״סיוע החירום שגייסנו בפדרציית ניו יורק לא רק שיאפשר תמיכה הומניטרית בשעה שבו היא נדרשת יותר מכל, אלא גם יעביר מסר חשוב של חיזוק וסולידריות עם הקהילה היהודית של אוקראינה. תפילותינו ומחשבותינו עמם ונמשיך לעקוב מקרוב ולהגיש סיוע ככל שנוכל״.

בתוך כך, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) תקיים תדרוך מיוחד ביום שלישי, 1 במרץ 2022 בשעה 19:00 שעון ישראל בהשתתפות נציגים בכירים מארגון הג׳וינט והסוכנות היהודית. בתדרוך יינתן עדכון בזמן אמת על מצב הקהילה היהודית באוקראינה. המעוניינים להשתתף בתדרוך מתבקשים להירשם בלינק הבא:
https://zoom.us/webinar/register/WN_eU6MiuorSoGhMwZkNYa6AA

האוכלוסייה היהודית של אוקראינה מרוכזת בעיקר בקייב ובמערב אוקראינה (68,000); במזרח אוקראינה, הכוללת אזורי עימות (100,000); ובאודסה ודרום אוקראינה (30,000) וכוללת עשרות אלפי קשישים יהודים נזקקים ומשפחות עניות.